Mimica este acea parte a corpului nostru care comunica: fruntea incruntata semnifica preocupare, manie, frustare; spancenele ridicate cu ochii deschisi ne induce catre o stare de mirare de surpriza; nasul incretit inseamna neplacere iar buzele stranse inseamna nesiguranta, ezitare, ascunderea unor informatii.
Mimica este semnalul nonverbal cel mai usor de descifrat. Mimica poate fi agitata si este determinata de o succesiune de stari sufletesti, de senzatii puternice si poate semnifica o mare sensibilitate la stimulii externi.
Pozitia capului este foarte sugestiva. Capul se poate afla in diverse pozitii: ridicat sau coborit, inclinat la stinga sau la dreapta, ridicat oblic la stanga sau la dreapta. Capul impins inainte ne induce cu gindul ca la un semn de amenintare. Capul plecat inseamna supunere iar capul aplecat oblic inseamna perfidie. Cel care inalta capul , isi descopera gatul, zona vulnerabila, aratand astfel ca nu se teme, ca are semtimentul propriei valori. Ridicarea batosa a capului inseamna aroganta, capul lasat destins pe spate este un semn de predare sau o senzatie trezita de amintiri sau ascultarea muzicii preferate, deconectare de ce ii inconjoara. Capul inclinat lateral dreapta inseamna bunavointa, ascultare in opozitie cu inclinarea la stanga care denota scepticism, critica, indoiala.
Pozitia capului tradeaza interesul, toleranta, indiferenta, dezgustul fata de interlocutor. Pozitia de ascultare cu intereses este cu capul usor inclinat lateral. Clatinarea capului in sus si in jos inseamna acord, aprobare, intelegere. Clatinarea capului de la stanga la drapta inseamna negare, dezaprobare si acesta miscarea a capului descurajeaza foarte mult persoana in cauza.
Miscarile sunt multiple si complexe, se realizeaza combinatii de miscari, se asociaza miscarea capului cu miscarea altor segmente ale corpului, miscarea integrata fiind caracteristica fiecarei situatii sau stari psihologice.
Fruntea:
Fruntea este componenta care formeaza zona superoara a fetei. Ea reprezinta puterile spirituale si trasaturile de caracter asociate.
Formele fruntii sunt foarte diferite de la persoana la persoana dar ea este intotdeauna determinata de linia parului iar inaltimra ei se intinde intre punctul situat intre sprancene si linia parului.
Prin miscarea muschilor sunt generate cutele fruntii, care pot fi verticale, orizontale sau incretite.
Cutele verticale se datorea concentrarii pe un punct in spatiu sau a luminii orbitoare. Astfel cutele verticare devin expresia unui efort spiritual sau fizic;in valori normale sau depasite, ele exprima disperare, furie,sau emotie.
Cutele orizontale apar cand ochii sunt larg deschisi, cand se incearca prelucrarea informatiilor detinute, dar care nu sunt intelese; mimica este expresie a fricii, sperieturii, mirarii, intelegerii bruste a unui lucru, dar aceasta mimica poate fi datorata oboselii, greutatii cu care sunt tinuti ochii deschisi.
Cutele incretite apar la locul de intersectie dintre cele doua orizontale si cele verticale; exprima panica in gandire, dificultati in prelucrarea informatiilor.
Sprancenele:
Chinezii considera sprirncenele drepet una dintre cele cinci trasaturi vitale ale fetei.
Sprancele le putem considera ca o granita intre partea superioara a fetei si cea mijlocie.
Sprancenele arata tipul afectiv al omului, precum si gradul de intelegere intre minte si inima. Ele au o forma mostenita care prin miscarea in timpul vietii se modifica. Ridicarea sprancenelor se face in semn de salut, de recunostinta si acest lucru il putem numi chiar salutul ochilor.
Ridicarea sprancenelor poate sa denote expresii diferite atunci cind se iau in considerare si alte elemente: simplu poate fi doar un mod de salut, de a spune “da” sau a confirma ceea ce spune partenerul de discutie; o ridicare brusca si scurta dublata de ridicarea umerilor exprima neajutorare, nevinovatie, nestiinta sau mirare si bucurie. In cazul dreptacilor , ridicarea sprancenei drepte exprima o critica, iar a celei stangi, o dipozitie de neincredere si scepticism.
Coborarea spancenelor are loc tunci cand exista un pericol iminent. Cuplarea cu ridicare a obrajilor este un mijloc de protectie, dar apare si in cazul surasului, scirbei sau plansului.
Ochii:
A devenit ca o zicala atunci cand se spune ca ochii sunt fereastra sufletului si este cu siguranta foarte adevarat ca forma, stralucirea, culoarea si , desigur, miscarea lor dezvaluie foarte multe informatii despre interiorul persoanei respective.
Una dintre cele mai importante trasaturi ale ochiului este stralucirea lui. Aceasta trasatura unica fiecarei persoane in parte se datoreaza interactiunii dintre lumina si lacrimile de la suprafata ochiului. Ochii stralucitori, vii, caracterizeaza o persoana isteata si vioaie, in timp ce ochii lipsiti de stralucire denota nu numai oboseala si descurajare , ci si o prabusire spirituala.
Elementele studiate in comunicarea nonverbala in cadrul ochilor sunt gradul de deschidere, miscarea pleoapelor, pupile si privirea.
Gradul de deschidere a ochilor variaza de la privirea holbata, atotcuprinzatoare, pana la pleoape inchise.
Ochii holbati sunt dublati de cutele orizontale, aceasta privire exprima mirare, frica de amenintare iminenta, groaza, curiozitate, extrema, asteptare tensionata, speranta , neputinta naivitate, incapacitatea de a intelege un anumit lucru.
Ochii larg deschisi acumuleaza cat mai multe impresii dar fara sa fac o selectie a acestora, pot spune sa ei semnifica creativitate spirituala si nevinovatie.
Ochii deschisi refleta o stare de interes normal pana la o perceptie optimista a lumii inconjuratoare.
Ochii intredeschisi exprima oboseala, tensiune nervoasa, o participare redusa la ce este in jur si plictiseala.Mimica acestora denota indiferenta, inertie,paralizie a afectelor, resemnare, faptul ca partenerul de discutie “ nu merita nici o privire”.
Ochii acoperiti care au doar o fanta(deschidere) ingusta prin care se observa ceva punctual, care se concentreaza asupra unei tinte, in acest caz exista o perceptie negativa a acestei expresii datorita faptului ca denota siretenie, amenintare, agresivitate, indiscretie, egoism sau individualism.
Ochii strasi inchisi semnifica concentrare spirituala asupra unui stimul exterior sau a unei idei.
Inchiderea unui singur ochii este un gest amical, o intelegere secreta, si aceasta semifica viclenie , siretenie, prudenta, indemanare, arta si este folosit de cei care fac pe importantii.
Inchiderea relaxata a ochilor este urmarea fireasca a dorintei de a medita, de a asculta ceva sau a savura ceva, dar in acelasi timp mai semnifica si refuzul de a vedea, de aici vine si expresia “a trece cu vedere”.
Miscarea pleoapelor, este una involuntara de indepartare a unui corp strain din ochii, dar ea mai poate exprima si nedumerire, nesiguranta, jena, neliniste.
Cesare Lombroso a observat ca la criminalii innascuti zona centrala a pleoapei superioare este frecvent coborata, conferindu-i persoanei respective un aer somnoros. Cand intreaga pleoapa este mult coborata, generand aspectul cunoscut sub denumirea de “ochii de iatagan”, ea denota, cum era de asteptat, preocupari pentru seductie.
Pupila reactioneaza la radiatia luminoasa si la adincimea imaginii. Se ingusteaza atunci cand privim la un obiect indepartat si cand lumina este puternica. In afara de stimulii exteriori, ea mai reactioneaza si la starii sufletesti, atunci cand avem trairi intense si emotii pozitive; se dilata, iar cand emotiile sunt negative, se micsoreaza. Aceste modificari sunt percepute de partenerii de conversatie drept mesaje subliminale (incostiente).
Nasul:
Importanta nasului ca emblema a fetei a fost descoperita de Aristotel si confirmata de aproape toti fiziognomistii de marca. Dr.Roger Rogerson spunea ca “dintre toate trasaturile fetei omenesti, nasul, fiind cel mai proeminent, joaca cel mai de seama rol in dezvaluirea caracterului”
Se spune ca lungimea nasului, respectiv a zonei de mijloc trebuie sa fie egala cu aceea a fruntii si a treimii faciale inferioare. O asemea egalitate simbolizeaza un echilibru interior, exprimat prin cinste, loialitate si dragoste pentru adevar, ceea ce caracterizeaza orice om destoinic.
Nasul ofera si el informatii despre starea de spirit a unui individ. Varful nasului ne poate dezvalui daca se inroseste sau paleste.
Narile se pot umfla cand simtim un miros placut, sau daca suntem furiosi si largim narile pentru a spori cantitatea de aer.
“A stramba din nas” este o expresie dar si o miscare a muschilor nasului, care semnifica neplacere, indispozitie, jena, confuzie. Miscarile frecvente ale muschilor din zona nasului duc la aparitia “cutei sensibilitatii” situata intre partea laterala a nasului si buza superioara, iar aceasta se datoreaza din cauza unei stari de nemultumire datorita unui fapt sau obiect neplacut.
Una dintre principalele directii ale studiilor expresiilor faciale a fost detectarea expresiilor artificiale, intentionate pentru a induce in eroare. Paul Ekman(1997) considera ca ceea ce tradeaza o persoana care intentioneaza sa induca in eroare sunt semnele de emotie. Cazul cel mai simplu este de a incerca o emotie pe care nu o simti. El considera ca exista putine persoane care sa produca expresii emotionale corecte, cei mai multi sunt tradati de anumite semne. De exemplu cei care zambesc spontan vor folosi anumiti muschi ce nu pot fi controlati intentionat situati in zona ochilor, iar pentru furie o ingustare a buzelor.
Gura:
Gura deschisa cu barbia lasata inseamna repaus lipsa de activitate. Gura inchisa poate insemna dorinta de a negocia tacit sau respingerea unui contact verbal. Gura inchisa cu buzele stranse indica inchiderea in sine, solitudine, incapatanare, proasta dispozitie.
Gura si buzele pot realiza diferite mimici, cum ar fi cea de degustare, de savurare, de protest, de ingrijorare.
Prezenta zambetului confirma disponibilitatea spre dialog. Zambestul autentic este expresia unei stari de bucurie, de acceptare care implica si participarea ochilor. Initial dezvelirea dintilor a fost un gest de amenintare , ulterior a evoluat spre un gest de prietenie. Zambetul apare la sugar foarte devreme, cam in a cincea sau a sasea saptamana de viata.
Zambetul poate fi fabricat, prostesc, relaxat, dulceag, stramb, de frica, resemnat.
Zambetul care descopera numai dintii de sus , nu si gingiile superioare este un semn de bunatate, cinste. Daca zambetul dezveleste si gingiile de sus aceasta denota ca posesorul este predispus la deprimare care ii poate afecta fericirea si cariera.
Cind zambetul dezgoleste dintii de sus , cat si dintii de jos, posesorul are o fire deschisa, corecta si generoasa, care si va fi obiectul criticii si antipatiei altora.
Risul este o manisfestare tipic unama, ea este eliberatoare de tensiuni interne. Copii rid mai mult decat adultii. Rasul poate fi cinic, agresiv, eliberator, blazat, ingrijorat.
Mimica este semnalul nonverbal cel mai usor de descifrat. Mimica poate fi agitata si este determinata de o succesiune de stari sufletesti, de senzatii puternice si poate semnifica o mare sensibilitate la stimulii externi.
Pozitia capului este foarte sugestiva. Capul se poate afla in diverse pozitii: ridicat sau coborit, inclinat la stinga sau la dreapta, ridicat oblic la stanga sau la dreapta. Capul impins inainte ne induce cu gindul ca la un semn de amenintare. Capul plecat inseamna supunere iar capul aplecat oblic inseamna perfidie. Cel care inalta capul , isi descopera gatul, zona vulnerabila, aratand astfel ca nu se teme, ca are semtimentul propriei valori. Ridicarea batosa a capului inseamna aroganta, capul lasat destins pe spate este un semn de predare sau o senzatie trezita de amintiri sau ascultarea muzicii preferate, deconectare de ce ii inconjoara. Capul inclinat lateral dreapta inseamna bunavointa, ascultare in opozitie cu inclinarea la stanga care denota scepticism, critica, indoiala.
Pozitia capului tradeaza interesul, toleranta, indiferenta, dezgustul fata de interlocutor. Pozitia de ascultare cu intereses este cu capul usor inclinat lateral. Clatinarea capului in sus si in jos inseamna acord, aprobare, intelegere. Clatinarea capului de la stanga la drapta inseamna negare, dezaprobare si acesta miscarea a capului descurajeaza foarte mult persoana in cauza.
Miscarile sunt multiple si complexe, se realizeaza combinatii de miscari, se asociaza miscarea capului cu miscarea altor segmente ale corpului, miscarea integrata fiind caracteristica fiecarei situatii sau stari psihologice.
Fruntea:
Fruntea este componenta care formeaza zona superoara a fetei. Ea reprezinta puterile spirituale si trasaturile de caracter asociate.
Formele fruntii sunt foarte diferite de la persoana la persoana dar ea este intotdeauna determinata de linia parului iar inaltimra ei se intinde intre punctul situat intre sprancene si linia parului.
Prin miscarea muschilor sunt generate cutele fruntii, care pot fi verticale, orizontale sau incretite.
Cutele verticale se datorea concentrarii pe un punct in spatiu sau a luminii orbitoare. Astfel cutele verticare devin expresia unui efort spiritual sau fizic;in valori normale sau depasite, ele exprima disperare, furie,sau emotie.
Cutele orizontale apar cand ochii sunt larg deschisi, cand se incearca prelucrarea informatiilor detinute, dar care nu sunt intelese; mimica este expresie a fricii, sperieturii, mirarii, intelegerii bruste a unui lucru, dar aceasta mimica poate fi datorata oboselii, greutatii cu care sunt tinuti ochii deschisi.
Cutele incretite apar la locul de intersectie dintre cele doua orizontale si cele verticale; exprima panica in gandire, dificultati in prelucrarea informatiilor.
Sprancenele:
Chinezii considera sprirncenele drepet una dintre cele cinci trasaturi vitale ale fetei.
Sprancele le putem considera ca o granita intre partea superioara a fetei si cea mijlocie.
Sprancenele arata tipul afectiv al omului, precum si gradul de intelegere intre minte si inima. Ele au o forma mostenita care prin miscarea in timpul vietii se modifica. Ridicarea sprancenelor se face in semn de salut, de recunostinta si acest lucru il putem numi chiar salutul ochilor.
Ridicarea sprancenelor poate sa denote expresii diferite atunci cind se iau in considerare si alte elemente: simplu poate fi doar un mod de salut, de a spune “da” sau a confirma ceea ce spune partenerul de discutie; o ridicare brusca si scurta dublata de ridicarea umerilor exprima neajutorare, nevinovatie, nestiinta sau mirare si bucurie. In cazul dreptacilor , ridicarea sprancenei drepte exprima o critica, iar a celei stangi, o dipozitie de neincredere si scepticism.
Coborarea spancenelor are loc tunci cand exista un pericol iminent. Cuplarea cu ridicare a obrajilor este un mijloc de protectie, dar apare si in cazul surasului, scirbei sau plansului.
Ochii:
A devenit ca o zicala atunci cand se spune ca ochii sunt fereastra sufletului si este cu siguranta foarte adevarat ca forma, stralucirea, culoarea si , desigur, miscarea lor dezvaluie foarte multe informatii despre interiorul persoanei respective.
Una dintre cele mai importante trasaturi ale ochiului este stralucirea lui. Aceasta trasatura unica fiecarei persoane in parte se datoreaza interactiunii dintre lumina si lacrimile de la suprafata ochiului. Ochii stralucitori, vii, caracterizeaza o persoana isteata si vioaie, in timp ce ochii lipsiti de stralucire denota nu numai oboseala si descurajare , ci si o prabusire spirituala.
Elementele studiate in comunicarea nonverbala in cadrul ochilor sunt gradul de deschidere, miscarea pleoapelor, pupile si privirea.
Gradul de deschidere a ochilor variaza de la privirea holbata, atotcuprinzatoare, pana la pleoape inchise.
Ochii holbati sunt dublati de cutele orizontale, aceasta privire exprima mirare, frica de amenintare iminenta, groaza, curiozitate, extrema, asteptare tensionata, speranta , neputinta naivitate, incapacitatea de a intelege un anumit lucru.
Ochii larg deschisi acumuleaza cat mai multe impresii dar fara sa fac o selectie a acestora, pot spune sa ei semnifica creativitate spirituala si nevinovatie.
Ochii deschisi refleta o stare de interes normal pana la o perceptie optimista a lumii inconjuratoare.
Ochii intredeschisi exprima oboseala, tensiune nervoasa, o participare redusa la ce este in jur si plictiseala.Mimica acestora denota indiferenta, inertie,paralizie a afectelor, resemnare, faptul ca partenerul de discutie “ nu merita nici o privire”.
Ochii acoperiti care au doar o fanta(deschidere) ingusta prin care se observa ceva punctual, care se concentreaza asupra unei tinte, in acest caz exista o perceptie negativa a acestei expresii datorita faptului ca denota siretenie, amenintare, agresivitate, indiscretie, egoism sau individualism.
Ochii strasi inchisi semnifica concentrare spirituala asupra unui stimul exterior sau a unei idei.
Inchiderea unui singur ochii este un gest amical, o intelegere secreta, si aceasta semifica viclenie , siretenie, prudenta, indemanare, arta si este folosit de cei care fac pe importantii.
Inchiderea relaxata a ochilor este urmarea fireasca a dorintei de a medita, de a asculta ceva sau a savura ceva, dar in acelasi timp mai semnifica si refuzul de a vedea, de aici vine si expresia “a trece cu vedere”.
Miscarea pleoapelor, este una involuntara de indepartare a unui corp strain din ochii, dar ea mai poate exprima si nedumerire, nesiguranta, jena, neliniste.
Cesare Lombroso a observat ca la criminalii innascuti zona centrala a pleoapei superioare este frecvent coborata, conferindu-i persoanei respective un aer somnoros. Cand intreaga pleoapa este mult coborata, generand aspectul cunoscut sub denumirea de “ochii de iatagan”, ea denota, cum era de asteptat, preocupari pentru seductie.
Pupila reactioneaza la radiatia luminoasa si la adincimea imaginii. Se ingusteaza atunci cand privim la un obiect indepartat si cand lumina este puternica. In afara de stimulii exteriori, ea mai reactioneaza si la starii sufletesti, atunci cand avem trairi intense si emotii pozitive; se dilata, iar cand emotiile sunt negative, se micsoreaza. Aceste modificari sunt percepute de partenerii de conversatie drept mesaje subliminale (incostiente).
Nasul:
Importanta nasului ca emblema a fetei a fost descoperita de Aristotel si confirmata de aproape toti fiziognomistii de marca. Dr.Roger Rogerson spunea ca “dintre toate trasaturile fetei omenesti, nasul, fiind cel mai proeminent, joaca cel mai de seama rol in dezvaluirea caracterului”
Se spune ca lungimea nasului, respectiv a zonei de mijloc trebuie sa fie egala cu aceea a fruntii si a treimii faciale inferioare. O asemea egalitate simbolizeaza un echilibru interior, exprimat prin cinste, loialitate si dragoste pentru adevar, ceea ce caracterizeaza orice om destoinic.
Nasul ofera si el informatii despre starea de spirit a unui individ. Varful nasului ne poate dezvalui daca se inroseste sau paleste.
Narile se pot umfla cand simtim un miros placut, sau daca suntem furiosi si largim narile pentru a spori cantitatea de aer.
“A stramba din nas” este o expresie dar si o miscare a muschilor nasului, care semnifica neplacere, indispozitie, jena, confuzie. Miscarile frecvente ale muschilor din zona nasului duc la aparitia “cutei sensibilitatii” situata intre partea laterala a nasului si buza superioara, iar aceasta se datoreaza din cauza unei stari de nemultumire datorita unui fapt sau obiect neplacut.
Una dintre principalele directii ale studiilor expresiilor faciale a fost detectarea expresiilor artificiale, intentionate pentru a induce in eroare. Paul Ekman(1997) considera ca ceea ce tradeaza o persoana care intentioneaza sa induca in eroare sunt semnele de emotie. Cazul cel mai simplu este de a incerca o emotie pe care nu o simti. El considera ca exista putine persoane care sa produca expresii emotionale corecte, cei mai multi sunt tradati de anumite semne. De exemplu cei care zambesc spontan vor folosi anumiti muschi ce nu pot fi controlati intentionat situati in zona ochilor, iar pentru furie o ingustare a buzelor.
Gura:
Gura deschisa cu barbia lasata inseamna repaus lipsa de activitate. Gura inchisa poate insemna dorinta de a negocia tacit sau respingerea unui contact verbal. Gura inchisa cu buzele stranse indica inchiderea in sine, solitudine, incapatanare, proasta dispozitie.
Gura si buzele pot realiza diferite mimici, cum ar fi cea de degustare, de savurare, de protest, de ingrijorare.
Prezenta zambetului confirma disponibilitatea spre dialog. Zambestul autentic este expresia unei stari de bucurie, de acceptare care implica si participarea ochilor. Initial dezvelirea dintilor a fost un gest de amenintare , ulterior a evoluat spre un gest de prietenie. Zambetul apare la sugar foarte devreme, cam in a cincea sau a sasea saptamana de viata.
Zambetul poate fi fabricat, prostesc, relaxat, dulceag, stramb, de frica, resemnat.
Zambetul care descopera numai dintii de sus , nu si gingiile superioare este un semn de bunatate, cinste. Daca zambetul dezveleste si gingiile de sus aceasta denota ca posesorul este predispus la deprimare care ii poate afecta fericirea si cariera.
Cind zambetul dezgoleste dintii de sus , cat si dintii de jos, posesorul are o fire deschisa, corecta si generoasa, care si va fi obiectul criticii si antipatiei altora.
Risul este o manisfestare tipic unama, ea este eliberatoare de tensiuni interne. Copii rid mai mult decat adultii. Rasul poate fi cinic, agresiv, eliberator, blazat, ingrijorat.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu