|
1. ADUNA INFORMATII DESPRE COMPANIE
Este important sa te prezinti la interviu detinInd cit mai multe informatii despre societate si o intelegere a unor probleme legate de compania respectiva, cum functioneaza, care sunt planurile de viitor, parteneri etc. |
|
|
2. CONVORBIREA TELEFONICA PREALABILA INTERVIULUI
| |
| Daca ai fost contactat telefonic de catre o companie inseamna ca primul pas a fost facut, scrisoarea ta de intentie si C.V.-ul tau au fost apreciate si au stirnit interesul angajatorului. Este important de retinut referitor la convorbirea telefonica :
- siguranta de sine in timpul convorbirii;
- exprimare clara , voce clara, la un nivel nu prea ridicat ;
- prezentare cit mai convingatoare.
| |
|
3. PREGATIREA INTERVIULUI SI COMUNICAREA EFICIENTA
| |
|
- Fi pregatit ! Conteaza prezentarea personala: infatisare ( imbracaminte ordonata si curata, par, maini, unghii curate), tinuta, abilitati de comunicare, punctualitatea, contactul vizual, C.V. impresionant. Majoritatea celor care fac interviuri vor trage concluzii despre tine in primele minute ale intilnirii.
Inainte
de interviu trebuie sa va ganditi CE doriti sa comunicati si CUM veti comunica.
Ceea ce doriti sa comunicati inseamna: calitati personale, aptitudini
functionale, si domenii speciale de cunoastere care se leaga de persoana care
ia interviul sau organizatie. Modul in care comunicati aceste calitati
personale si experientele pe care va bazati este indicat de atitudinea dvs, de
comportament si raspunsurile verbale.
Prima
grija trebuie sa fie aceea de a construi o relatie cu intervievatorul.
Caracteristicile construirii acestui raport implica (1) atitudinea dvs,
(2) comunicarea non-verbala si (3) comunicarea verbala.
1.
Atitudinea dvs trebuie sa fie una de deschidere
sau sensibilitate fata de stilul persoanei care ia interviul si de sentiment de
responsabilitate reciproca pentru crearea unei atmosfere confortabile si
stabilirea unei baze comune. Trebuie sa ginditi pozitiv. (Daca nu va ginditi ca
sunteti cel mai bun candidat pentru acest post, cum mai sperati sa-l convingeti
pe angajator?).
2.
Comportamentul non-verbal care contribuie la
acest raport este format din: imbracaminte si prezenta, contact vizual,
strangerea de mana, nivelul vocii si gestica.
3.
Comportamentul verbal care contribuie la
acest raport este format din: observatii politicoase, initierea de discutii,
dezvaluirea unor calitati personale.
Compatibilitatea dintre mesajele
verbale si cele non-verbale este foarte importanta pentru un interviu eficace.
Comportamentul non-verbal care este important la un interviu cuprinde:
- contactul vizual care
trebuie sa fie deschis si direct atunci cind ascultati, intrebati si
raspundeti la intrebari. Contactul vizual se intrerupe de obicei cind va
concentrati sau reflectati la ceea ce vreti sa spuneti sau a fost spus.
- tinuta care
trebuie sa fie bine echilibrata, dreapta, relaxata, deschisa. Va
cunoasteti ticurile nervoase si faceti exercitii pentru a le controla.
- mainile care
trebuie folosite in mod relaxat pentru animatie, comunicarea interesului,
- expresia fetei care sa
inspire sinceritate si care se poate adauga sau scadea din valoarea
cuvintelor dvs.
- tonul vocii care
trebuie sa fie ferm, cald, bine modulat si relaxat,
- sincronizarea
momentelor de tacere si confort cu momentele in care raspundeti la
intrebarile intervievatorului,
- ascultarea cu
atentie care poate influenta modul in care raspundeti si comunicati
aspectele care va intereseaza in mod deosebit.
- Automotiveaza-te !Conteaza entuziasmul pentru slujba respectiva ( nu prea exagerat )
- Concentreaza-te ! ' Corpul meu este unealta mea '(Rowan Atkinson). Imagineaza-ti momentul intrarii in camera de interviu, salutul examinatorului, zimbetul, imagineaza-ti raspunsurile pe care le vei da la intrebarile pe care le anticipezi ca-ti vor fi puse.
| |
|
4. INTERVIUL
| |
|
- Punctualitatea este esentiala si foarte apreciata
- In camera unde are loc intilnirea intra calm, surizator, cu pas hotirat, saluta intr-un mod ferm examinatorul sau pe toti membrii, daca este vorba de o comisie, privind direct in ochii fiecaruia. Incearca sa retii nume.
- Asaza-te confortabil pe scaun. Stai cu picioarele apropiate, nu pune picior peste picior. Nu te aseza decit dupa ce ai fost invitat
- Initiativa in conversatie las-o interlocutorului. Priveste in ochii interlocutorilor pe masura ce ti se adreseaza sau tu le vorbesti.
- Ai grija cum vorbesti. Fii clar in exprimare si nu pierde sirul ideilor. Este important sa demonstrezi ca stii raspunsul la intrebare si ca esti sigur pe tine. Evita pe cit posibil raspunsurile cu da sau nu.
- Nu critica, nu vorbi de rau munca anterioara sau actualul loc de munca.
- Evita sa te contrazici.
- Fii tu insuti. Zambeste cind este cazul, dar nu exagera.
- Scoate-ti in evidenta calitatile si nu te supraaprecia. Nu mintii !
- Negociaza !Nu trebuie sa-ti fie teama! Salariul oferit este, de obicei mai mic decit cel asteptat . Daca esti competitiv si ai abilitatile necesare pentru postul respectiv nu te grabi in luarea unei decizii! Conditia este sa stii cum sa tratezi problema si sa nu exagerezi.
- Intereseaza-te de forma juridica a raportului de munca. Cum se face angajarea? Cu contract individual de munca, cu ce data, etc.
- La plecare zimbeste, saluta si multumeste-le interlocutorilor tai
| |
|
5. INTREBARI LA CARE TE POTI ASTEPTA IN CADRUL INTERVIULUI
| |
|
- De ce candidati tocmai la noi ?
- Va simtiti adaptat pentru acest gen de munca ?
- Care sunt atuurile dumneavoastra?
- Ce ne puteti oferi?
- Ce salariu doriti?
- Ce salariu sperati sa primiti la noi ?
- Ce activitati ati desfasurat la fostul loc de munca ?
- Descrieti, pe scurt, evolutia dumneavoastra profesionala.
- Care dintre calificarile dumneavoastra sunt cele care ar corespunde descrierii postului pentru care candidati
- Cit timp doriti sa desfasurati aceasta activitate ?
- Cit de important este pentru dumneavoastra timpul liber ? Dar concediul ?
- Ati fi dispus, in cazul unei necesitati, sa stati peste program ?
- Ce hobby aveti?
- Cum comunicati cu oamenii straini ?
- Lucrati cu mai multa placere singur sau in echipa ?
- Cum apreciati actualul loc de munca ? Cum va imaginati viitorul loc de munca ?
- Ce sarcini ati considerat a fi extrem de plictisitoare la fostul dumneavoastra loc de munca ?
- Vi s-a intimplat sa nu va puteti mentine starea de concentrare ?
- Cum ati ajuns sa ocupati ultimul loc de munca ?
- De ce doriti sa renuntati la actualul loc de munca ?
- De ce nu v-ati schimbat pina acum, niciodata, locul de munca ?
- De ce v-ati schimbat atit de des locul de munca ?
- Ce pozitie doriti sa ocupati in cadrul firmei noastre ?
- Aveti de gind sa va calificati suplimentar ?
- Vi s-a intimplat, pina acum, sa schimbati locul de munca pentru ca ati gasit ceva mai interesant ?
- Aveti probleme cind trebuie sa renuntati la obisnuinte mai vechi ?
- Va simtiti uneori depasit, in fata sarcinilor de serviciu ?
- Sunteti de acord ca o conducere mai buna poate determina cresterea motivatiei angajatilor ?
- Cum reactionati cind ceilalti devin dezinteresati de obiectivele companiei ?
- Cum luati deciziile ?
- Cum credeti ca dumneavoastra, singur, puteti stimula echipa ?
- Care este venitul dumneavoastra actual ?
- Ce sperati prin schimbarea locului de munca ?
- Cind sunteti disponibil pentru a incepe lucrul ?etc
| |
|
6. DUPA INTERVIU
| |
|
- Fa o analiza referitoare la cum a decurs interviul, maniera in care te-ai comportat;
- Asteapta sa fii contactat ;
- Daca esti ales, vei fi contactat telefonic ;
- Daca trec mai mult de doua saptamani, contacteaza tu compania .
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu